Nytt om ubetalingsanmodingar m.m. i sakshandsamingssytemet AGROS

Fylkesmannen skriv:

Til informasjon - ny versjon av Agros

«Det er lagt ut en ny versjon av Agros. Denne versjonen inneholder følgende prioriterte endringer og feilrettinger:

1. Digital utbetalingsanmodning for søkere: Digital utbetalingsanmodning for søkere er tilgjengelig for UKL, SMIL, Verdensarven og FFL/JA.

2. Endre kontaktinformasjon: Søkere kan selv endre kontaktinformasjon for søknaden ved å logge på tjenesten via Altinn.

3. Endre varslingsadresse for godkjennere: Godkjennere kan selv endre epost-varsling fra Agros ved å velge "Endre varselmottakere" i systemet.

4. Varsel ved registrering av død person: Det gis varsel hvis saksbehandler registrerer søknad på død person

5. Etterrapportering: Funksjonen er tilgjengelig for UKL og Verdensarven.

Leveransen inneholder også flere andre mindre endringer og feilrettinger.»

Pkt. 2. og 3 gjeld oss som administrerer systemet.

Det mest relevante punktet for søkjarar er vel pkt. 1. Dette vil seie at søkjarar frå no av rapporterer inn utført arbeid på t.d. løyvingar til SMIL og ber om utbetaling via Altinn (og IKKJE som før v.hj.a. av e-post til kommunen).

Ring og spør om du er i tvil om noko.