Her finn du rettleiing om oppstartsfasen i eit reguleringsarbeid, i tillegg til mal for planinitiativ og skjema for bestilling av oppstartsmøte.
Oppstart av reguleringsarbeid
Før kunngjering av oppstart av privat planarbeid skal det haldast oppstartsmøte med kommunen (planseksjon), jf. plan- og bygningslova § 12-8 og forskrift om behandling av private forslag til detaljregulering etter plan- og bygningslova. Kunngjering og varsling om oppstart kan ikkje gjennomførast før kommunen har gitt forslagsstillar skriftleg tilbakemelding om dette.
Formålet med oppstartsmøte er å leggje til rette for ein effektiv og føreseieleg planprosess, og avklare viktige føresetnader for planarbeidet så tidleg som mogleg.
Kommunen tek gebyr for oppstartsmøte. Sjå gebyrregulativet 2024.
Planinitiativ
Saman med bestilling av oppstartsmøte skal det sendast inn eit planinitiativ. Etter Forskrift om planinitiativ § 1 skal planinitiativet i nødvendig grad omtale premissane for det vidare planarbeidet, sjå mal for planinitiativ.
Planinitiativet skal ha følgjande vedlegg:
• Forslag til planavgrensing på PDF- eller SOSI-format
• Forslag til framdriftsplan
• Stranda kommune har følgjande krav som følgjer av Kommuneplan, samfunnsdelen 2019-2031, Energi- og klimaplan 2022-25 og kommuneplan arealdel 2020-2032. Plansak - Stranda kommune
Det blir ikkje rådd til å utarbeide meir materiale enn nødvendig, med mindre anna er avtalt på førehand. Dokument skal haldast korte og konsise, og ta omsyn til malar og avgjerdsrelevant informasjon. Dersom innsendt materiale blir vurdert som mangelfullt, vil kommunen etterlyse suppleringar før ein tilbyr møtetidpunkt.
Gjennomføring av oppstartsmøte
I oppstartsmøtet skal dei temaa som er nødvendige for å klargjere føresetnadene for det vidare planarbeidet og utforminga av det endelege planforslaget handsamast. Ved behov vil andre faginstansar/ -etatar også vere til stades slik at dei kan kome med sine råd og framlegg. Det blir lagt opp til at forslagsstillar presenterer planinitiativet og stadanalyse i starten av møtet til vidare diskusjon. Det er mange tema som skal klargjerast i eit planarbeid, på oppstartsmøtet blir samtalen prioritert rundt dei mest relevante temaa for det konkrete planinitiativet. Forslag til framdriftsplan blir drøfta i møtet.
I referatet frå oppstartsmøte skal det gjerast greie for avklaringar og konklusjonar det vart semje om, punkt det var usemje om og punkt som står att å avklare. Referatet blir skrive av kommunen (arealplanleggar).
I etterkant av møtet blir referatet sendt til møtedeltakarane for gjennomlesing og kommentering, før referatet blir journalført. Referatet skal vere ein felles referanse for forslagsstillar og det vidare arbeidet i kommunen med planforslaget, og såleis utgjere ei retningsline som partane i fellesskap skal arbeide etter.
Avgjerd om at planinitiativet blir stoppa
Finn kommunen at eit privat planinitiativ ikkje bør føre fram, kan kommunen vedta at initiativet skal stoppast, jf. plan- og bygningslova (pbl) § 12-8, 2. ledd. Planinitiativ som blir stoppa, kan ein krevje lagt fram til politisk behandling for endeleg avgjerd. Stopp av planinitiativ medfører gebyr.
Relaterte dokument og skjema:
Mal for planinitiativ (DOCX, 41 kB)
Bestillingsskjema oppstartsmøte (elektronisk skjema) - Skjema vert lagt ut seinare